Klantenservice
Zoek op onderwerp
Betalen
Bestellen
Een veilige en betrouwbare betaalmethode is belangrijk. Daarom bieden we je verschillende opties zodat je zelf kunt bepalen hoe je wilt betalen.
Voor onze Nederlandse klanten, veilig en vertrouwd betalen met je eigen bank.
PayPal
PayPal is beschikbaar voor iedereen met een account van de betaalprovider.CreditCard & European Payment Options
Wij verwerken o.a. creditcardbetalingen van Mastercard en Visa.Giropay (DE)
De Duitse variant van iDEAL is Giropay, de meest gebruikte betaalmethode in Duitsland.Bancontact/Mister Cash (BE)
De Belgische variant van iDEAL is Bancontact/Mister Cash. Het verschil met iDEAL is dat u hiervoor een digipas of de Bancontact-app nodig heeft.Sofort Banking (EU)
Veel gebruikt door onze Duitse klanten. Maar je kunt er ook mee betalen vanuit onder andere Nederland, België en Frankrijk.Apple Pay
Deze betaalmethode is beschikbaar voor alle landen en banken die dit ondersteunen.Bestellen bij Jansen Zaden betekent dat je verzekerd bent van een snelle levering van kwaliteitszaden met eerlijke prijzen, in verschillende verpakkingsgroottes. Je kunt kiezen uit een breed assortiment en diverse bestel- en betaalmogelijkheden. We staan op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 uur voor je klaar om te helpen bij eventuele vragen of problemen.
Soms komt het voor dat een levering naar ons is vertraagd of dat een zadenleverancier simpelweg geen zaden meer heeft. Zijn de zaden op, dan moeten ook wij wachten op nieuwe oogst. Dan kan het dus gebeuren dat we van de zaden die jij net graag wil bestellen tijdelijk geen voorraad hebben. Dan staat er in de hoek van de foto het woord uitverkocht. Meestal is het tijdelijk dus kijk regelmatig even op de website of het misschien weer leverbaar is. Je mag natuurlijk ook contact met ons opnemen om te vragen of wij misschien weten hoe lang het kan duren.
Verzenden en bezorgen
Retourneren
Voor een bestelling met een orderwaarde onder €50,- die bezorgd moet worden in Nederland, België of Duitsland, zijn de verzendkosten € 5,95. Maar bestel je voor meer dan € 50,- dan betaal je geen verzendkosten voor een verzending naar Nederland, België of Duitsland. Voor andere landen gelden andere tarieven. Neem voor meer informatie even contact met ons op.
Heb je een week na het plaatsen van je bestelling via de webshop nog geen trackingcode ontvangen maar heb je wel na het afronden van je bestelling een orderbevestiging in de mail gehad? Neem dan contact met ons op, het kan zijn dat er hier iets mis is gegaan. Heb je wel een trackingcode ontvangen maar heb je na een week je pakket nog steeds niet? Neem dan contact met ons op, dan gaan we uitzoeken wat er aan de hand is.
Als het goed is heb je tijdens het bestelproces in de webshop, of op de bestellijst, je mailadres ingevuld. Zodra je pakket door de vervoerder is gescand, ontvangt je een mail met een “track en trace” of “tracking” code. Met deze code kun je je pakje volgen en zie je vaak ook een dag en tijdvak wanneer je het kunt verwachten.
Wij doen altijd ons best om je bestelling zo snel mogelijk te verzenden.
Neem binnen 14 dagen na ontvangst van je pakket contact met ons op om je retourzending aan te melden. Dat mag per mail of telefonisch.
Jansen Zaden B.V.
Industrieweg 5
7102 DX Winterswijk
Nederland
De verzendkosten van de retourzending zijn voor rekening van de koper tenzij anders met de klantenservice is afgesproken.
Onze retourvoorwaarden:
Het kan gebeuren dat een product toch niet is wat je ervan had verwacht. Neem dan binnen 14 dagen na ontvangst van je pakket contact op met ons. Kijk voor verdere instructies bij ‘Hoe gaat retourneren? ’- Je mag alleen artikelen retourneren die in de originele verpakking zitten. Als er geen verpakking omheen zit, mag het artikel niet gebruikt zijn.
- Zadenzakjes, potgrond, vermiculite en wolpellets mogen alleen ongeopend retour.
- Natuurlijk mag je een artikel bekijken maar zorg ervoor dat je de verpakking niet scheurt of een artikel terug in de doos ‘propt’. Zorg dat het weer net zo de verpakking in gaat als dat jij het eruit hebt gehaald. Voor eventuele waardevermindering die is ontstaan door het onjuist verpakken van de retourzending mogen we je aansprakelijk stellen.
- Een boek mag je (mits er geen folie omheen zit) even doorkijken zoals je dat in een winkel zou doen.
Kortom; ga je respectvol met de spullen om, dan krijg je probleemloos je geld terug en voorkom je een hoop ‘gedoe’.
We mogen wachten met de terugbetaling tot we de artikelen hebben ontvangen. Nadat je geretourneerde zending bij ons is aangekomen, wordt de inhoud gecontroleerd. Indien nodig neemt onze klantenservice hierover contact met je op. Als blijkt dat alles in orde is, ontvang je binnen 10 werkdagen nadat je pakket bij ons is aangekomen het geld terug. Voor eventuele waardevermindering die is ontstaan door het onjuist verpakken van de retourzending mogen we je aansprakelijk stellen.
Overige vragen
Om biologische zaden te mogen verkopen heb je een SKALcertificering nodig. Voor die certificering moet je een dure en ingewikkelde procedure door. We werken samen met kleine telers en voor de meeste van hen is de procedure simpelweg financieel niet haalbaar. Het zou voor Jansen Zaden ook betekenen dat het assortiment flink zou krimpen omdat er veel zaden in onze schatkamer niet officieel biologisch zijn. Jansen Zaden heeft de SKALcertificering dus niet. Maar, we gaan er wel voor om zaden te verkopen die op een duurzame manier zijn geteeld. Ook werken we in onze eigen zaadvermeerderingen samen met kleine boeren en kwekers die zonder gifstoffen op kleine schaal hun land bewerken. De meeste zaden die wij verkopen zijn dus wel op een duurzame wijze geteeld, zijn niet genetisch gemanipuleerd (GMO) en hebben geen behandeling gehad die schadelijk is voor de natuur en insecten. Maar omdat het volgens de wet geen biologisch zaad mag heten, hebben wij die zaden “Puur Natuur” genoemd.
Wat je bij ons soms tegen kunt komen zijn zaden die gepelleteerd en/of gecoat zijn. Dat komt bij bloemenzaden wel eens voor. Deze zaden hebben een talk of klei laagje die soms met een natuurlijke kleurstof zijn gecoat. Die laagjes zijn ook niet schadelijk voor de natuur en onze nuttige vriendjes. Dat wordt gedaan zodat ze een uniforme grootte en gladde ronde vorm hebben. Op die manier kunnen ze met een zaaimachine worden gezaaid. Ze hebben soms een kleurtje omdat je dan makkelijk kunt zien of er een potje of een vakje in de zaaitray is overgeslagen. Dat zijn zaden die vaak door de ‘professionals’ worden gebruikt.
Als je "Puur Natuur" in de tabel ziet staan, dan zijn het zaden die op een duurzame wijze zijn geteeld. Ze zijn niet genetisch gemanipuleerd (GMO) en hebben geen behandeling gehad die schadelijk is voor de natuur en insecten.
Zodra je bestelling is bezorgd ga je natuurlijk meteen controleren of je alles wat je hebt besteld ook hebt ontvangen.
Heb je een andere vraag of heb je advies nodig?
We zijn van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 17.00 uur via +31 (0) 543 724002 telefonisch bereikbaar. Heb je een vraag over je bestelling? Zorg dan dat je het referentienummer bij de hand hebt. Dit nummer staat op de meegeleverde pakbon. Je kunt je vraag ook via e-mail stellen. Stuur je mailtje naar verkoop@jansenzaden.nl .
Vergeet niet het referentienummer te vermelden als je vraag over een bestelling gaat.
Al sinds een paar jaar brengt Jansen Zaden geen papieren zadengids meer uit. Eén van de redenen is dat het is gebleken dat de meeste mensen onze website bekijken als ze een nieuw zaaiplan gaan maken. Logisch, want daar staat ons complete assortiment met duidelijke foto’s en een uitgebreide productbeschrijving, terwijl de zadengids een greep was van de meest populaire rassen en nieuwkomers in onze schatkamer. Ook vind je op de website handige tips en weetjes die we niet in de zadengids kwijt konden en kun je op de website zien of de zaden op voorraad zijn zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Daarnaast wil Jansen Zaden graag duurzaam ondernemen en daar past een papieren versie niet echt meer bij. Natuurlijk willen we je wel graag blijven inspireren. We zijn daarom bezig om iets te maken waar kennis en inspiratie samen komen zodat je toch lekker kunt blijven ‘bladeren’.
Ja, dat kan. Wij hanteren staffelkortingen die automatisch in de webshop wordt verrekend nadat je een account hebt aangemaakt.
Bij bestellingen vanaf €500,- krijg je 5% korting, vanaf € 1000,- krijg je 7,5% en vanaf €1500,- krijg je bij ons 10% korting op de orderwaarde. Goed om te weten: Bij korting betaal je altijd voor de verzendkosten.
Heb je meer dan 10.000 zaden van een soort nodig? Neem dan even contact op met ons op want voor zulke aantallen gelden andere percentages. Je mail mag naar verkoop@jansenzaden.nl of bel ons op werkdagen tussen 9.00 en 17.00uur op +31(0) 543 724 002.
Als je het retourproces volgt, maak je al gebruik van je herroepingsrecht.
Als je ergens niet tevreden over bent, horen we dat graag persoonlijk van je. Neem dus even contact met ons op zodat we de kans krijgen om een passende oplossing te zoeken.
Het liefst zien we foto’s van hetgeen er scheelt. Zorg daarom dat je duidelijke foto’s maakt waarop goed te zien is waar je probleem over gaat. Gaat je probleem over zaaien? Maak dan ook één of meerdere overzichtsfoto’s waarop de standplaats van je zaaigoed te zien is. De foto’s kun je samen met je verhaal mailen naar verkoop@jansenzaden.nl.
Belangrijk: Vermeld ook het referentienummer (die staat op de meegeleverde pakbon) zodat we weten over welke bestelling het gaat en eventueel een telefoonnummer waarop we je kunnen bereiken.
Op de elektrische producten van onze leveranciers zit fabrieksgarantie. Deze garantie is een bepaalde tijd geldig, bijvoorbeeld een jaar. Informatie over de fabrieksgarantie kun je lezen bij de informatie die door de fabrikant is meegeleverd. Heb je een product dat niet werkt en binnen de garantie valt? Neem dan meteen contact met ons op.
We hopen natuurlijk van niet, maar er kan onderweg iets misgaan. Is er iets beschadigd, dan neem je vanzelfsprekend zo snel mogelijk contact met ons op.
We staan voor je klaar!
Niet het antwoord gevonden waar je naar zocht? Of kom je er misschien niet uit? Geen zorgen, we helpen je graag verder!
Je kunt ons bereiken van maandag t/m vrijdag tussen 09:00 - 17:00.
Wij zijn telefonisch te bereiken op: 0543 724 002
Of stuur je vraag per mail naar: verkoop@jansenzaden.nl