Binnen enkele werkdagen in huis
Gratis verzending vanaf €50,00
Direct uit voorraad leverbaar




Klantenservice

Zoek op onderwerp

Betalen

Bestellen

Een veilige en betrouwbare betaalmethode is belangrijk. Daarom bieden we je verschillende opties zodat je zelf kunt bepalen hoe je wilt betalen. 



iDEAL (NL)
Voor onze Nederlandse klanten, veilig en vertrouwd betalen met je eigen bank.

PayPal


PayPal is beschikbaar voor iedereen met een account van de betaalprovider.

CreditCard & European Payment Options


Wij verwerken o.a. creditcardbetalingen van Mastercard en Visa.

Giropay (DE)


De Duitse variant van iDEAL is Giropay, de meest gebruikte betaalmethode in Duitsland.

Bancontact/Mister Cash (BE)


De Belgische variant van iDEAL is Bancontact/Mister Cash. Het verschil met iDEAL is dat u hiervoor een digipas of de Bancontact-app nodig heeft.

Sofort Banking (EU)


Veel gebruikt door onze Duitse klanten. Maar je kunt er ook mee betalen vanuit onder andere Nederland, België en Frankrijk. 


Apple Pay


Deze betaalmethode is beschikbaar voor alle landen en banken die dit ondersteunen.


Bestellen bij Jansen Zaden betekent dat je verzekerd bent van een snelle levering van kwaliteitszaden met eerlijke prijzen, in verschillende verpakkingsgroottes. Je kunt kiezen uit een breed assortiment en diverse bestel- en betaalmogelijkheden. We staan op werkdagen tussen 9:00 en 17:00 uur voor je klaar om te helpen bij eventuele vragen of problemen.

Soms komt het voor dat een levering naar ons is vertraagd of dat een zadenleverancier simpelweg geen zaden meer heeft. Zijn de zaden op, dan moeten ook wij wachten op nieuwe oogst. Dan kan het dus gebeuren dat we van de zaden die jij net graag wil bestellen tijdelijk geen voorraad hebben. Dan staat er in de hoek van de foto het woord uitverkocht. Meestal is het tijdelijk dus kijk regelmatig even op de website of het misschien weer leverbaar is. Je mag natuurlijk ook contact met ons opnemen om te vragen of wij misschien weten hoe lang het kan duren.

Verzenden en bezorgen

Retourneren

Voor een bestelling met een orderwaarde onder €50,- die bezorgd moet worden in Nederland, België of Duitsland, zijn de verzendkosten € 5,95. 
Maar bestel je voor meer dan € 50,- dan betaal je geen verzendkosten voor een verzending naar Nederland, België of Duitsland.

Voor andere landen gelden andere tarieven. Neem voor meer informatie even contact met ons op.

Heb je een week na het plaatsen van je bestelling via de webshop nog geen trackingcode ontvangen maar heb je wel na het afronden van je bestelling een orderbevestiging in de mail gehad? 
Neem dan contact met ons op, het kan zijn dat er hier iets mis is gegaan. Heb je wel een trackingcode ontvangen maar heb je na een week je pakket nog steeds niet? Neem dan contact met ons op, dan gaan we uitzoeken wat er aan de hand is.

Als het goed is heb je tijdens het bestelproces in de webshop, of op de bestellijst, je mailadres ingevuld. Zodra je pakket door de vervoerder is gescand, ontvangt je een mail met een “track en trace” of “tracking” code. Met deze code kun je je pakje volgen en zie je vaak ook een dag en tijdvak wanneer je het kunt verwachten.

Wij doen altijd ons best om je bestelling zo snel mogelijk te verzenden.


Bestellingen die geplaatst zijn in de webshop zijn het snelst de deur uit. Als alles op voorraad is, je hebt je gegevens volledig ingevuld en het vervoertraject verloopt vlot, dan heb je je bestelling meestal met een paar dagen in huis. 
Telefonische bestellingen, bestellingen per mail of met de bestellijst leggen een langere weg af omdat die eerst door een kantoormedewerker verwerkt moeten worden. Ook is het afhankelijk van hoe snel je de factuur betaald. Doe je dit meteen dan duurt het gemiddeld een week voordat je bestelling bij de orderpickers is. Afhankelijk van het vervoertraject zou je dan je bestelling met zo’n week of twee in huis kunnen hebben.

Neem binnen 14 dagen na ontvangst van je pakket contact met ons op om je retourzending aan te melden. Dat mag per mail of telefonisch.



Aanmelden per e-mail: Zorg ervoor dat je aangeeft welke artikelen je retour wilt sturen, wanneer je je bestelling hebt ontvangen en dat je je gegevens en het referentienummer vermeld in je mailtje. (het referentienummer staat op de pakbon) 
Stuur je mailtje naar verkoop@jansenzaden.nl


Telefonisch aanmelden: We zijn bereikbaar van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 17.00 uur via +31(0) 543 724 002. Zorg dat je de pakbon bij de hand hebt.


Het verzenden: Zorg ervoor dat je de bijgeleverde pakbon mee terugstuurt zodat we weten om welke order het gaat en gebruik de originele (of een vergelijkbare) verzenddoos met het eventuele opvulmateriaal zodat je retourzending onbeschadigd bij ons aankomt. 
Het retourneren is voor risico van de koper. Voor eventuele waardevermindering die is ontstaan door het onjuist verpakken van de retourzending mogen we je aansprakelijk stellen.
Je kunt je aankoop binnen 30 dagen na ontvangst retourneren mits het voldoet aan de retourvoorwaarden.
Het kan gebeuren dat je pakket zoek raakt. Dat komt niet vaak voor maar het kan. Vraag daarom op het postagentschap altijd om een verzendbewijs. Daarmee kun je zelf je zending volgen, kun je aantonen dat je het pakket daadwerkelijk hebt afgegeven en kunnen wij, indien nodig, bij de vervoerder een onderzoek in gang zetten om te kijken wat er met je pakket is gebeurd.


Stuur je retourzending naar: 

Jansen Zaden B.V.

Industrieweg 5

7102 DX Winterswijk

Nederland

De verzendkosten van de retourzending zijn voor rekening van de koper tenzij anders met de klantenservice is afgesproken.

Onze retourvoorwaarden:


Het kan gebeuren dat een product toch niet is wat je ervan had verwacht. Neem dan binnen 14 dagen na ontvangst van je pakket contact op met ons. 
Kijk voor verdere instructies bij ‘Hoe gaat retourneren? ’

  • Je mag alleen artikelen retourneren die in de originele verpakking zitten. Als er geen verpakking omheen zit, mag het artikel niet gebruikt zijn. 


  • Zadenzakjes, potgrond, vermiculite en wolpellets mogen alleen ongeopend retour.


  • Natuurlijk mag je een artikel bekijken maar zorg ervoor dat je de verpakking niet scheurt of een artikel terug in de doos ‘propt’. Zorg dat het weer net zo de verpakking in gaat als dat jij het eruit hebt gehaald. 
 Voor eventuele waardevermindering die is ontstaan door het onjuist verpakken van de retourzending mogen we je aansprakelijk stellen.


  • Een boek mag je (mits er geen folie omheen zit) even doorkijken zoals je dat in een winkel zou doen. 



    Kortom; ga je respectvol met de spullen om, dan krijg je probleemloos je geld terug en voorkom je een hoop ‘gedoe’.

We mogen wachten met de terugbetaling tot we de artikelen hebben ontvangen. Nadat je geretourneerde zending bij ons is aangekomen, wordt de inhoud gecontroleerd. Indien nodig neemt onze klantenservice hierover contact met je op. 
Als blijkt dat alles in orde is, ontvang je binnen 10 werkdagen nadat je pakket bij ons is aangekomen het geld terug. Voor eventuele waardevermindering die is ontstaan door het onjuist verpakken van de retourzending mogen we je aansprakelijk stellen.

Overige vragen

Om biologische zaden te mogen verkopen heb je een SKALcertificering nodig. Voor die certificering moet je een dure en ingewikkelde procedure door. We werken samen met kleine telers en voor de meeste van hen is de procedure simpelweg financieel niet haalbaar. Het zou voor Jansen Zaden ook betekenen dat het assortiment flink zou krimpen omdat er veel zaden in onze schatkamer niet officieel biologisch zijn. Jansen Zaden heeft de SKALcertificering dus niet. Maar, we gaan er wel voor om zaden te verkopen die op een duurzame manier zijn geteeld. Ook werken we in onze eigen zaadvermeerderingen samen met kleine boeren en kwekers die zonder gifstoffen op kleine schaal hun land bewerken. De meeste zaden die wij verkopen zijn dus wel op een duurzame wijze geteeld, zijn niet genetisch gemanipuleerd (GMO) en hebben geen behandeling gehad die schadelijk is voor de natuur en insecten. Maar omdat het volgens de wet geen biologisch zaad mag heten, hebben wij die zaden “Puur Natuur” genoemd.

Wat je bij ons soms tegen kunt komen zijn zaden die gepelleteerd en/of gecoat zijn. Dat komt bij bloemenzaden wel eens voor. Deze zaden hebben een talk of klei laagje die soms met een natuurlijke kleurstof zijn gecoat. Die laagjes zijn ook niet schadelijk voor de natuur en onze nuttige vriendjes. Dat wordt gedaan zodat ze een uniforme grootte en gladde ronde vorm hebben. Op die manier kunnen ze met een zaaimachine worden gezaaid. Ze hebben soms een kleurtje omdat je dan makkelijk kunt zien of er een potje of een vakje in de zaaitray is overgeslagen. Dat zijn zaden die vaak door de ‘professionals’ worden gebruikt.

Als je "Puur Natuur" in de tabel ziet staan, dan zijn het zaden die op een duurzame wijze zijn geteeld. Ze zijn niet genetisch gemanipuleerd (GMO) en hebben geen behandeling gehad die schadelijk is voor de natuur en insecten.

Zodra je bestelling is bezorgd ga je natuurlijk meteen controleren of je alles wat je hebt besteld ook hebt ontvangen.

We doen ons uiterste best om zo secuur mogelijk je bestelling te verzamelen maar soms gebeurd het dat er bijvoorbeeld een ander zakje zaad wordt gepakt dan op de pakbon staat. Het is niet de bedoeling, maar ja…. orderpickers zijn ook maar mensen.
Bel of mail ons binnen twee weken na ontvangst van je pakket en we lossen het zo snel mogelijk op.
Je mail mag naar verkoop@jansenzaden.nl Zorg dat je in de mail het referentienummer vermeldt (die staat op de pakbon) en graag je telefoonnummer. Maak een foto van je ontvangen items en stuur de foto als bijlage mee. We nemen zo snel mogelijk contact met je op. 


Bel je liever? Bellen kan op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur via +31(0) 543 724 002. Zorg dan dat je de meegeleverde pakbon bij de hand hebt. De medewerker zal je verdere uitleg geven.

Heb je een andere vraag of heb je advies nodig? 
We zijn van maandag t/m vrijdag tussen 9.00 en 17.00 uur via +31 (0) 543 724002 telefonisch bereikbaar. Heb je een vraag over je bestelling? Zorg dan dat je het referentienummer bij de hand hebt. Dit nummer staat op de meegeleverde pakbon. Je kunt je vraag ook via e-mail stellen. Stuur je mailtje naar verkoop@jansenzaden.nl .
Vergeet niet het referentienummer te vermelden als je vraag over een bestelling gaat.

Al sinds een paar jaar brengt Jansen Zaden geen papieren zadengids meer uit. Eén van de redenen is dat het is gebleken dat de meeste mensen onze website bekijken als ze een nieuw zaaiplan gaan maken. Logisch, want daar staat ons complete assortiment met duidelijke foto’s en een uitgebreide productbeschrijving, terwijl de zadengids een greep was van de meest populaire rassen en nieuwkomers in onze schatkamer. Ook vind je op de website handige tips en weetjes die we niet in de zadengids kwijt konden en kun je op de website zien of de zaden op voorraad zijn zodat je niet voor verrassingen komt te staan. Daarnaast wil Jansen Zaden graag duurzaam ondernemen en daar past een papieren versie niet echt meer bij. Natuurlijk willen we je wel graag blijven inspireren. We zijn daarom bezig om iets te maken waar kennis en inspiratie samen komen zodat je toch lekker kunt blijven ‘bladeren’.

Ja, dat kan. Wij hanteren staffelkortingen die automatisch in de webshop wordt verrekend nadat je een account hebt aangemaakt. Bij bestellingen vanaf €500,- krijg je 5% korting, vanaf € 1000,- krijg je 7,5% en vanaf €1500,- krijg je bij ons 10% korting op de orderwaarde. Goed om te weten: Bij korting betaal je altijd voor de verzendkosten.
Heb je meer dan 10.000 zaden van een soort nodig? Neem dan even contact op met ons op want voor zulke aantallen gelden andere percentages. Je mail mag naar verkoop@jansenzaden.nl of bel ons op werkdagen tussen 9.00 en 17.00uur op +31(0) 543 724 002.

Als je het retourproces volgt, maak je al gebruik van je herroepingsrecht.

Als je ergens niet tevreden over bent, horen we dat graag persoonlijk van je. Neem dus even contact met ons op zodat we de kans krijgen om een passende oplossing te zoeken.

Bel op werkdagen tussen 9.00 en 17.00uur en vertel onze medewerker wat er is. Ons telefoonnummer is +31(0) 543 724 002. Zorg dat je je referentienummer bij de hand hebt. (Dat nummer staat op de pakbon.) Willen we meer informatie omtrent je klacht, dan kan het zijn dat er wordt gevraagd om foto’s te sturen. Blijf vooral beleefd, ook wij vinden het vervelend dat je niet tevreden bent en willen het graag voor je oplossen!
Tip: Neem meteen contact met ons op als je iets opmerkt. Wacht niet tot het volgende zaaiseizoen want dan kunnen we je niet meer helpen.
Het liefst zien we foto’s van hetgeen er scheelt. Zorg daarom dat je duidelijke foto’s maakt waarop goed te zien is waar je probleem over gaat. Gaat je probleem over zaaien? Maak dan ook één of meerdere overzichtsfoto’s waarop de standplaats van je zaaigoed te zien is. 
De foto’s kun je samen met je verhaal mailen naar verkoop@jansenzaden.nl. 

Belangrijk: Vermeld ook het referentienummer (die staat op de meegeleverde pakbon) zodat we weten over welke bestelling het gaat en eventueel een telefoonnummer waarop we je kunnen bereiken.

Op de elektrische producten van onze leveranciers zit fabrieksgarantie. Deze garantie is een bepaalde tijd geldig, bijvoorbeeld een jaar. Informatie over de fabrieksgarantie kun je lezen bij de informatie die door de fabrikant is meegeleverd. 
Heb je een product dat niet werkt en binnen de garantie valt? Neem dan meteen contact met ons op.

We hopen natuurlijk van niet, maar er kan onderweg iets misgaan. Is er iets beschadigd, dan neem je vanzelfsprekend zo snel mogelijk contact met ons op. 


Dat mag per mail via verkoop@jansenzaden.nl 
Zorg dat je je gegevens, het referentienummer van je order (die staat op de pakbon) en eventueel je telefoonnummer in je mailtje zet. Maak duidelijke foto’s van de schade en stuur ze mee als bijlage van je mail zodat we kunnen zien waar het over gaat. We nemen zo snel mogelijk contact met je op. Is de verzenddoos stuk? Maak daar dan ook één of meerdere duidelijke foto’s van. Dan kunnen wij bij de vervoerder aantonen dat er iets niet is gegaan zoals het hoort.
Bel je liever? Dat kan op werkdagen tussen 9.00 en 17.00 uur. Ons telefoonnummer is +31(0) 543 724 002.
Zorg dan dat je de meegeleverde pakbon bij de hand hebt. De medewerker zal je verdere uitleg geven.



We staan voor je klaar!

Niet het antwoord gevonden waar je naar zocht? Of kom je er misschien niet uit? Geen zorgen, we helpen je graag verder! 

Je kunt ons bereiken van maandag t/m vrijdag tussen 09:00 - 17:00. 

Wij zijn telefonisch te bereiken op: 0543 724 002
Of stuur je vraag per mail naar: verkoop@jansenzaden.nl

Of stuur ons een e-mail

Velden gemarkeerd met (*) zijn verplicht.