Zet de taal op Nederlands Zet de taal op Duits
Home > FAQ

Vraag & Antwoord


Bestellen
Hoe werkt de winkelwagen?

Rechtsboven in de website vindt u een oranje knop genaamd 'winkelwagen'. Wanneer u op deze knop klikt, komt u op de pagina van de winkelwagen terecht. Hierin vindt u alle,  door u, toegevoegde producten. In deze winkelwagen kunt u het aantal bestelde zakjes van een artikel altijd nog aanpassen of een toegevoegd artikel verwijderen.

Wilt u na het toevoegen van een artikel meer artikelen toevoegen, dan kunt u op de knop ‘verder winkelen’ klikken. Nu komt u automatisch terug op de pagina waar u vandaan kwam.

Is de bestelling naar wens, dan kunt u klikken op 'afrekenen'. Vervolgens  komt u in een scherm terecht waar u de betaalmethode kunt kiezen. Hieronder vult u uw gegevens in. Daarna klikt u op ‘verder’. Nu kunt u uw bestelling controleren, Let hierbij goed op of uw gegevens correct ingevuld zijn. Als alles klopt klikt u op 'bestelling afronden'. U komt nu op de pagina van MultiSafePay (onze veilige betaalmodule) terecht, tenzij u kiest voor ‘AchterafBetalen’

Hoe bestel ik zaden bij Jansenzaden.nl?

Bovenaan de pagina vindt u de menubalk van de website. Hier staan al onze categorieën vermeld. U klikt op een categorie (b.v. fleskalebassen)  om de producten te kunnen bekijken.

In de categorieën kunt u gemakkelijk en snel uw artikel vinden door middel van de filters aan de linkerkant. U kunt,  wanneer u uw product gevonden heeft, ook nog specifieke informatie vinden door op het artikel te klikken.

Selecteer de gewenste hoeveelheid zaden, vul het gewenste aantal in en klik op de groene knop met de paarse winkelwagen. Uw toegevoegde artikel staat nu in de winkelwagen.

Betalen
Wat is MultiSafePay?

Multisafepay is een veilig en betrouwbaar Payment Service Provider die de betaling van u naar Jansenzaden regelt. Multisafepay is goed beveiligd en uw betaling is hiermee in goede handen.

Wij bieden diverse online betaalmethoden, zoals bankoverschrijving, iDeal, Giropay, Bancontact /  MisterCash, Visa, MasterCard en achteraf betalen, verlopen via MultiSafePay.

Hoe verloopt het betalingsproces van de bestelling?

Als u een keuze heeft gemaakt uit ons assortiment en wilt afrekenen, komt u op onze website terecht in de betalingsfase. Deze bestaat uit drie stappen.

Stap 1:
U kiest hier uw betaalmethode en vult het gewenste afleveradres in.

Stap 2:
U kunt hier uw gegevens en de bestelling bekijken. Rechts onderin kunt u klikken op de knop 'bestelling afronden' (vergeet niet akkoord te gaan met de voorwaarden).

Stap 3:
Afhankelijk van de door u gekozen betaalmethode ('overboeking' uitgezonderd) komt u op de website van MultiSafePay terecht. U hoeft hier alleen nog uw bankgegevens in te vullen en de betaling af te ronden.
Als u kiest voor de betaalmethode 'Overboeking' ontvangt u van ons een email met hierin uw order- en betalingsgegevens. LET OP! Vul het complete betalingskenmerk dat in de email staat vermeld in het betalingskenmerk van de overschrijving in. Als u alle gegevens goed heeft ingevuld plaatst u de bankoverschrijving.

De bestelling wordt naar u verzonden zodra de betaling is ontvangen.

 

Verzending
Wanneer wordt mijn bestelling bezorgd?

Uw bestelling wordt  na ontvangst van de betaling zo spoedig mogelijk verstuurd.

GLS Pakketservice
Grote pakketten worden verzonden via de pakketdienst van GLS. Helaas kunnen wij bij GLS geen aflevertijden e.d. aangeven. Uw pakket kan dus de gehele dag aangeboden worden. Wel is er een manier om uw pakket te volgen. Als u op elk moment wilt weten waar uw pakket is, kunt u simpel de status checken door het pakketnummer (of referentienummer, indien gekoppeld) in te voeren via de onderstaande link:
GLS Tracking

Niet thuis? Geen probleem!
Was u niet thuis op het moment dat de GLS chauffeur aan de deur is geweest om uw pakket te bezorgen? Plan eenvoudig online een nieuwe bezorgafspraak in via volgende link:           Bezorgafspraak maken

Het enige wat u hiervoor nodig heeft, is uw postcode en de mededeling die de GLS chauffeur voor u heeft achtergelaten. Afhankelijk van uw bezorginstructies kan het pakket meestal de volgende werkdag worden bezorgd. Hiervoor moet u wel voor middernacht online uw instructies doorgeven.

Alle nieuwe levering opties op een rij:
- Bezorgen op een andere dag:
Kies andere dag waarop de GLS chauffeur kan langskomen om uw pakket te bezorgen.

- Bezorgen op een ander adres:
Wilt u uw pakket op een ander adres in Nederland laten bezorgen, bijvoorbeeld bij de buren of op het werk? Geef eenvoudig aan GLS door waar uw pakket bezorgd kan worden. Wanneer de nieuwe postcode binnen het gebied van hetzelfde bezorgdepot valt, wordt u pakket meestal de volgende dag bezorgd. Valt de postcode binnen het gebied van een ander GLS bezorgdepot, dan wordt uw pakket meestal binnen twee werkdagen bezorgd.

- Neerzettoestemming:
U kunt er ook voor kiezen om de GLS chauffeur toestemming te geven uw pakket neer te zetten op een veilige locatie op uw adres.

Verzendkosten
Bij orders beneden de € 35,- wordt € 4,- voor verzend- en administratiekosten in rekening gebracht. Bij orders boven de € 35,- binnen Nederland worden geen extra kosten in rekening gebracht. Voor bestellingen buiten Nederland worden de verzendkosten wel doorberekend.

Hoe werkt retourneren?

Herroepingsrecht

  1. Bij de aankoop van producten heeft de koper de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze bedenktermijn gaat in op de dag na ontvangst van het product door de koper of een vooraf door de koper aangewezen en aan Jansen Zaden B.V. bekend gemaakte vertegenwoordiger.
  2. Tijdens de bedenktijd zal de koper zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts in die mate uitpakken of gebruiken voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of hij het product wenst te behouden. Indien hij van zijn herroepingsrecht gebruik maakt, zal hij het product met alle geleverde toebehoren en - indien redelijkerwijze mogelijk - in de originele staat en verpakking aan Jansen Zaden B.V. retourneren, conform de door Jansen Zaden B.V. verstrekte redelijke en duidelijke instructies.
  3. Wanneer de koper gebruik wenst te maken van zijn herroepingsrecht is hij verplicht dit binnen 14 dagen, na ontvangst van het product,  kenbaar te maken aan Jansen Zaden B.V.. Het kenbaar maken dient de koper te doen middels het modelformulier voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze. Nadat de koper kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht dient de koper het product binnen 14 dagen retour te sturen. De koper dient te bewijzen dat de geleverde zaken tijdig zijn teruggestuurd, bijvoorbeeld door middel van een bewijs van verzending.
  4. Indien de koper na afloop van de in lid 2 en 3 genoemde termijnen niet kenbaar heeft gemaakt gebruik te willen maken van zijn herroepingsrecht resp. het product niet aan Jansen Zaden B.V. heeft teruggezonden, is de koop een feit.

Kosten in geval van herroeping

  1. Indien de koper gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, komen de kosten van terugzending voor zijn rekening.
  2. Indien de koper een bedrag betaald heeft, zal Jansen Zaden B.V. dit bedrag zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping, terugbetalen. Hierbij is wel de voorwaarde dat het product reeds terug ontvangen is door  of sluitend bewijs van complete terugzending overlegd kan worden.

Uitsluiting herroepingsrecht

Jansen Zaden B.V. kan volgens specificaties van de koper vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de koper, uitsluiten van het herroepingsrecht, maar alleen als Jansen Zaden B.V. dit duidelijk bij het aanbod, thans tijdig voor het sluiten van de overeenkomst, heeft vermeld. 

Overig
Waar vind ik mijn accountgegevens?

Rechtsboven op de website, naast de winkewagenknop, vindt u een oranje knop genaamd 'account aanmelden'. Als u hier op klikt, komt u op een pagina terecht waarop u kunt inloggen met uw emailadres en wachtwoord. Ook kunt u uzelf hier als nieuwe klant registreren.

Wat houdt een uitverkocht artikel in?

Helaas gebeurt het weleens dat wij tijdelijk geen zaden beschikbaar hebben van een gewas. Wij proberen dit zoveel mogelijk te voorkomen, mocht een product toch op uitverkocht staan, wordt deze voorraad zo spoedig mogelijk aangevuld.

Als u bestelt via 'Snel bestellen' kunt u deze rassen niet meer tegenkomen. De producten die niet meer te leveren zijn, worden automatisch uit deze lijst gehaald.

Mocht u per  gewasgroep bestellen, dan staat er ‘uitverkocht’ achter het niet meer te leveren product. Mocht u toch per ongeluk een artikel dat uitverkocht is toevoegen aan uw winkelmandje, dan wordt het product niet verrekend met uw order. U betaalt er niet voor en op de factuur vindt u ook terug dat het product dat niet geleverd is de status 'uitverkocht' heeft.

Wat gebeurt er met mijn klantgegevens?

Wanneer u gegevens aan ons doet toekomen of anderszins contact met ons opneemt, zullen wij uw gegevens en de reden voor het contact vastleggen. Deze gegevens zullen wij gebruiken voor het doel, waarvoor u de gegevens aan ons verstrekt hebt (bijvoorbeeld voor het uitvoeren van de betreffende actie waarom u ons verzoekt, of waaraan u deelneemt) en de evaluatie daarvan.

Tijdens uw bezoek aan onze website verzamelen wij informatie betreffende het adres van de computer waar vanuit de betreffende pagina bekeken wordt, de gebruikte browser (type) en versie, de pagina’s die zijn bezocht, de onderliggende relaties en de datum en het tijdstip van het bezoek.

Indien u heeft aangegeven op de hoogte te willen blijven van onze producten en diensten kunnen wij de door u verstrekte gegevens (tezamen met andere gegevens waarover wij reeds beschikken of welke wij in de toekomst verkrijgen) gebruiken om u informatie en/of aanbiedingen toe te sturen aangaande onze producten die volgens ons voor u interessant kunnen zijn.

De gegevens zullen worden gebruikt om zo goed mogelijk in te kunnen spelen op de wensen en behoeften van de gebruikers van onze website.

Gegevensregistratie vindt plaats conform de Wet Bescherming Persoonsgegevens (P-0015554).